dinsdag 10 oktober 2017

Politiek café sociaal domein 23 oktober

Maandagavond 23 oktober organiseert D66 Hillegom tussen 19:30 en 22:00 uur een politiek café over het sociaal domein.

Met de drie decentralisaties in het sociaal domein was de gedachte dat de verantwoordelijkheid zo dicht mogelijk bij de vraag gebracht moest worden, zelfredzaamheid is daarbij het toverwoord, het geloof in de kracht van mensen. Hoe leg je dan de verantwoordelijkheid zo laag mogelijk, zo dicht mogelijk bij de mensen zelf, zonder té veel op eigen kracht en zelfredzaamheid te vertrouwen.

In de Kulturele Raad aan de Prinses Irenelaan 16 brengt Tweede Kamer-lid Vera Bergkamp inzicht uit de Haagse werkelijkheid mee naar Hillegom en Remco van der Tol als Casemanager Vangnet een schat aan ervaring uit Zaanstad. De weerbarstig praktijk in Hillegom zal vanuit de HLT-organisatie belicht worden.

Met vertegenwoordigers uit het werkveld in de bollenstreek verkennen we de wensen en mogelijkheden om de decentralisatie tot een succes te maken.

Inloop vanaf 19:30, aanvang om 19:45