vrijdag 29 september 2017

Stichting Cultuurbeleving Hillegom kan aan het werk

Tijdens de raadsvergadering van 14 september heeft de gemeenteraad besloten dat de nieuw opgerichte Stichting Cultuurbeleving Hillegom, opvolger van de Stichting Kulturele Raad, een meerjarige subsidie ontvangt voor het organiseren van theatervoorstellingen, cursussen, exposities, workshops in het historische gebouw van architect Paardekooper aan de Prinses Irenelaan. Daarbij is aangegeven dat er ook samenwerking gezocht moet worden met diverse maatschappelijke instanties binnen Hillegom waarbij een brede doelgroep aangesproken wordt, binnen en buiten de eigen locatie.

Wethouder Cultuur Annechien Snuif: ”Het is de bedoeling dat deze nieuwe stichting een breed cultureel programma gaat ontwikkelen, waarin ruimte is voor initiatieven vanuit de inwoners van Hillegom. De gemeenteraad heeft ervoor gekozen dat dit gemeentelijk monument behouden blijft voor maatschappelijke doeleinden. Daarmee faciliteert de gemeenteraad de nieuwe stichting om culturele activiteiten in ons dorp te organiseren. Ik wens iedereen veel succes hiermee en kijk uit naar mooie ontwikkelingen”.