donderdag 6 juli 2017

Annechien Snuif unaniem gekozen tot lijsttrekker D66 Hillegom

Tijdens de bijzonder Algemene Ledenvergadering D66 Hillegom van dinsdagavond 4 juli jongstleden is Annechien Snuif door de leden unaniem gekozen tot lijsttrekker bij de gemeenteraadsverkiezingen van maart 2018.

Annechien beheert in het college van B&W de portefeuilles WMO, Werk en Inkomen, Participatiewet, Kunst Cultuur en Dienstverlening. De leden spraken tijdens de vergadering ook hun waardering uit voor het werk dat Annechien afgelopen drie en een half jaar binnen B&W en naar de burgers toe heeft verricht. Ze heeft daarbij de visie en doelstellingen van D66 Hillegom met verve vormgegeven in het college.

Met Annechien Snuif als lijsttrekker heeft D66 er vertrouwen in dat aan de  huidige twee zetels nog een extra zetel vastgeplakt kan worden. Hillegomse D66 leden worden van harte uitgenodigd om zich voor een plek op de kandidatenlijst. De kandidatenselectiecommissie heeft na de zomervakantie gesprekken met alle kandidaten en presenteert conceptlijst in het najaar. De D66 leden bepalen vervolgens de definitieve lijst en volgorde van kandidaten.  Ondertussen organiseert de Gemeente Hillegom eind augustus een mini-cursus gemeente politiek voor geïnteresseerde Hillegommers. Uiteraard zijn belangstellende altijd welkom bij fractie-overleggen en kunnen (potentiële) leden voor informatie, overleg terecht bij de fractie en het bestuur van D66 Hillegom.